• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Retourneren

Welke producten kun je retourneren?

Nadat je de bestelling hebt ontvangen heb je 14 dagen om een retour aan te melden. Een retour aanmelden na 14 dagen is niet mogelijk. De retourkosten zijn voor eigen rekening:

  • Vanuit Nederland: €6,95 per pakket (PostNL, DHL, DPD)
  • Vanuit België:
    • €6,95 (DPD)
    • €8,95 (DHL)
    • €9,95 (PostNL)

Mocht je meerdere pakketten retour willen sturen dien je voor ieder pakket een label te kopen. Extra labels kun je eenvoudig bijkopen na het kopen van het eerste label.

Een product kun je alleen retourneren als:

  • Het product compleet is.
  • Deze, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in originele staat en fabrieksverpakking verpakt is. De eventuele verzegeling op de producten mogen niet verbroken zijn.
  • Deze niet op kleur is gemaakt. Producten die op kleur zijn gemaakt kunnen niet worden teruggestuurd. Wanneer verf op aanvraag is gemengd dan is er sprake van maatwerk en dan is het niet mogelijk om het product te retourneren. Wanneer je niet zeker weet of dit het geval is dan kun je contact opnemen met de klantenservice om dit na te gaan.


Hoe kun je een product retourneren?

Retourneren 

Als het product voldoet aan bovenstaande voorwaarden voor retourneren en je wilt deze terugsturen, volg dan onderstaande stappen:

  • Meld je retour hier aan. Vul je ordernummer en mailadres in om je order te vinden.
  • Gebruik de verpakking waarin het product is verstuurd om het product in te pakken. Verfpotten- en blikken kunnen opengaan tijdens het transport. We raden aan om de deksel vast te tapen en de doos goed op te vullen. De doos dient bovendien te zijn voorzien van labels waarmee wordt aangegeven dat de doos met de bovenkant naar boven gericht moet worden vervoerd en dat het om een breekbaar product gaat.
  • Vergeet niet om een verzendbevestiging te vragen. Vaak wordt deze automatisch via de mail toegestuurd.

Wanneer de producten beschadigd raken tijdens de retourzending, dan is dit voor risico van de klant. Tijdens het retourmelden is het mogelijk om de retourzending te verzekeren. Deze kosten zijn ook voor eigen rekening.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Het is niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Indien een ander artikel gewenst is dient het verkeerd bestelde artikel via het normale proces geretourneerd te worden. Wij zullen na ontvangst het retourbedrag terugstorten. Het juiste artikel kan via onze webshop opnieuw besteld worden.

 

De afhandeling van je retour

Het retourproces 

De afhandeling van de retour vindt plaats door onze afdeling retouren. We sturen je een bevestigingsmail wanneer de retourzending is verwerkt. Dit kan tot 14 dagen duren nadat je de bestelling hebt geretourneerd. Het bedrag wordt altijd teruggestort op de betaalrekening waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Wanneer je gekozen hebt voor achteraf betalen zullen wij de factuur aan laten passen of annuleren. De terugbetaling vindt uiterlijk 2 werkdagen na verwerking van de retour plaats.

Waar kan ik de status van mij retour terugvinden?

Na het aanmelden van je retour krijg je een mail met de bevestiging van je retour. In deze mail vind je een link naar de statuspagina van je retour. Mocht je hier niet uitkomen dan kun je contact opnemen met de klantenservice.